Όσοι έχουν παρακολουθήσει το μάθημα, με έχουν ακούσει να τονίζω πόσο σημαντικός είναι ο ήχος σε μία ταινία. Ήχοι όπως ο διάλογος αλλά και ήχοι περιβάλλοντος (ambient noise).
Για να πετύχουμε καλό ήχο χρειαζόμαστε καλά και ακριβά μικρόφωνα ή πιο φθηνούς ηχητικούς εγγραφείς όπως προτείνω.
Οι διάλογοι επίσης είναι ένα δύσκολο κομμάτι του σεναρίου, καθώς συχνά δεν είναι ρεαλιστικοί με αποτέλεσμα οι σκηνές μας και κατ’επέκταση η ταινία μας να φαίνεται “ψεύτικη”.
Για την πρώτη μας ταινία όμως και για να μη μπαίνουμε κατευθείαν στα βαθιά, μπορούμε να γράψουμε ένα σενάριο που δεν περιλαμβάνει διαλόγους.
Οι παρακάτω συμβουλές μας δείχνουν πώς:
- Γράψτε κάτι το οποίο μπορείτε να δείξετε.
πχ. Κάποιον που συνθέτει μουσική σε μία κιθάρα, κάποιον που κατασκευάζει μία βάρκα.
ΌΧΙ έναν τσακωμό και μία αντιπαράθεση στο σπίτι ( γιατί δεν μπορούμε να εξηγήσουμε τι γίνεται χωρίς διαλόγους).
- Το να γράφουμε χωρίς διαλόγους δε σημαίνει ότι γράφουμε οποιαδήποτε σκηνή και μετά αφαιρούμε τους διαλόγους. ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ.
- Αν έχουμε στο μυαλό μας τα ανθρώπινα ένστικτα και τις ανάγκες, μπορούμε εύκολα να δείξουμε κάτι χωρίς να χρειάζονται λόγια να το εξηγήσουμε.
πχ. Άστεγος ψάχνει για στέγη/φαγητό.
Αγόρι προσπαθεί να κερδίσει την κοπέλα που του αρέσει κάνοντάς της δώρα.
Σας προτρέπω να δείτε το ταινιάκι που ακολουθεί. Είναι μόλις 3 λεπτά, γυρισμένο χωρίς διαλόγους και με απίστευτα έξυπνο σενάριο.