Η σελίδα δεν βρέθηκε – Schoolfilms https://schoolfilms.gr ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ Wed, 06 Apr 2022 07:01:36 +0000 el hourly 1 https://wordpress.org/?v=6.4.3 https://schoolfilms.gr/wp-content/uploads/2018/08/cropped-schoolfilmsgr-1000x1000-no-white-inside-png-2-1-120x120.png Η σελίδα δεν βρέθηκε – Schoolfilms https://schoolfilms.gr 32 32 Erasmus+ Euro Movie Makers https://schoolfilms.gr/2022/04/06/erasmus-euro-movie-makers/ Wed, 06 Apr 2022 06:52:41 +0000 https://schoolfilms.gr/?p=2898

Την εβδομάδα από 14-18 Μαρτίου 2022 πραγματοποιήσαμε με το 10ο Γυμνάσιο Ηρακλείου εργαστήρια και γυρίσματα για την ταινία τους στο πλαίσιο Erasmus+ που συμμετέχει.
Ένα σχολείο με παράδοση στα οπτικοακουστικά, καθηγητές και καθηγήτριες που ενδιαφέρονται και “κυνηγάνε” δράσεις και παιδιά που εξοικειώνονται με τα μέσα, αναλαμβάνουν ευθύνες και αρμοδιότητες.

Με το 10ο Γυμνάσιο και τους εκπαιδευτικούς του έχουμε ξανασυνεργαστεί. Αυτή τη φορά όμως το θέμα που είχε το πρόγραμμα, να γυρίσουν μία ταινία, “ήρθε και έδεσε” με τις δράσεις που έχουμε κάνει κατά καιρου΄ς με την Β’θμια εκπαίδευση Ηρακλείου και την υπεύθυνη του γραφείου σχολικών δραστηριοτήτων κα. Αγγελική Ζαχαράτου.

Πριν την εβδομάδα του Erasmus, είχαμε επαφή με τα παιδιά και τους καθηγητές για να στήσουν το σενάριο. Τις ιδέες και τον κορμό τα είχαν έτοιμα. Έμενε μόνο να μάθουν πώς μορφοποιούμε το σενάριο και πώς μέσα από το κείμενο θα δημιουργήσουμε αργότερα τις εικόνες.
Η δεύτερη συνάντηση με τα παιδιά ήταν πάνω στα τεχνικά. Πώς στήνουμε την κάμερα, το μικρόφωνο, πώς μας βοηθάει ή δε μας βοηθάει το φως στον χώρο που βρισκόμαστε, ποιοι είναι οι συντελεστές σε μία ταινία κ.α.
Παρατηρώ πως το μικρό αυτό εργαστήριο πάντα κερδίζει τα παιδιά γιατί είναι βιωματικό.

Φτάνοντας στην εβδομάδα που θα γυρνούσαμε την ταινία, γνωρίζαμε ότι θα έπρεπε να είμαστε προσεκτικοί με τους χρόνους μας καθώς υπήρχαν αρκετές σκηνές σε πολλά μέρη. Γι αυτό χωρίσαμε τα γυρίσματα σε εσωτερικά (εντός του σχολείου) και εξωτερικά (έξω στην πόλη).
Την πρώτη μέρα επαναλάβαμε το εργαστήριο πάνω στα τεχνικά κομμάτια του γυρίσματος, ώστε να μάθουν και οι υπόλοιποι συμμετέχοντες πώς αξιοποιούμε και χειριζόμαστε τα τεχνικά μέσα αλλά και τη διαδικασία που ακολουθούμε για το γύρισμα. Περιττό να πω ότι χάρηκα όταν είδα τα παιδιά του σχολείου να έχουν συγκρατήσει αυτά που είχαμε μάθει βδομάδες πριν.

Η δεύτερη και η τρίτη μέρα είχαν γυρίσματα, αρκετά.. Δεν είναι τόσο εύκολο να συντονιστούν οπερατέρ, ηθοποιοί, ηχολήπτες, βοηθοί, οι οποίοι είναι αρχάριοι. Ποιός είπε βέβαια ότι σκοπός είναι να γυρίσουμε “επαγγελματική” ταινία;
Σκοπός πάντα είναι να δημιουργούμε αναμνήσεις στα παιδιά, να δίνουμε ερεθίσματα, να μαθαίνουν να συνεργάζονται και να επικοινωνούν. Αυτό νομίζω το καταφέραμε.


Η τέταρτη μέρα είχε λίγο μάθημα από μοντάζ. Και πόσο ωραίο είναι να βλέπουν τα παιδιά αυτό που έχουν γυρίσει να υλοποιείται σιγά σιγά. Η ολοκλήρωση βέβαια θα γίνει από τα ίδια τα παιδιά. Άλλωστε δεν μπορεί κανείς να μάθει μοντάζ μέσα σε λίγες ώρες.

Η ταινία όμως δεν τελειώνει εδώ. Είναι ένα μόνο κομμάτι από γυρίσματα που θα γίνουν σε Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία και Ρουμανία.

Περισσότερα για τις δράσεις με το Erasmus θα βρείτε εδώ: https://schoolfilms.gr/erasmus/

]]>
Νέος κανονισμός Youtube για τα βίντεο που αφορούν παιδιά https://schoolfilms.gr/2019/11/15/kanonismos-youtube-gia-paidia/ Fri, 15 Nov 2019 11:23:52 +0000 https://schoolfilms.gr/?p=1544 Το Youtube πλέον στην πολιτική του εφαρμόζει νέο κανόνα βάση νομοθεσίας όπου υποχρεώνει τους δημιουργούς να αναφέρουν εάν το κανάλι τους στο youtube ή κάποιο από τα βίντεο στο κανάλι αυτό έχει να κάνει με παιδικό περιεχόμενο.
Συνεπώς για εσάς που ανεβάζετε ταινιάκια με τα παιδιά ή βίντεο από μαθητικές παραστάσεις/εκδρομές πρέπει να υποδεικνύετε στο youtube εάν το κοινό στο οποίο απευθύνεστε είναι παιδιά.

Αφορά όλα τα νέα βίντεο που θα ανεβάζετε από εδώ και πέρα καθώς και αυτά που ήδη υπάρχουν στο κανάλι σας.
Παρακάτω σας δείχνω τη διαδικασία που χρειάζεται να κάνετε, για όλο το κανάλι ή για κάθε βίντεο χωριστά.


1. Καταχώρηση καναλιού ως κατάλληλο για παιδιά:

2. Καταχώρηση μεμονομένων βίντεο ως κατάλληλα για παιδιά:

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη νομοθεσία και το περιεχόμενο μπορείτε και συστήνω να διαβάσετε κατευθείαν από τη σελίδα της google εδώ
https://support.google.com/youtube/answer/9528076
https://support.google.com/youtube/answer/9527654

]]>
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ 2019-2020 https://schoolfilms.gr/2019/09/03/dimiourgia-tainias-2019-2020/ Tue, 03 Sep 2019 06:29:27 +0000 https://schoolfilms.gr/?p=1522


Λίγες μέρες πριν την έναρξη των μαθημάτων και έχω ήδη ξεκινήσει την προετοιμασία για την επόμενη χρονιά. 
Πιο συγκεκριμένα, το πρώτο Σάββατο μετά που θα ανοίξουν τα σχολεία θα ξεκινήσω να στέλνω ένα email κάθε εβδομάδα μέχρι (περίπου) το Πάσχα, όπου θα σας βοηθήσουν βήμα βήμα να φτιάξετε μία ταινία, με νέο υλικό στο site καθώς και online υποστήριξη.

Για να μπορείτε να διαβάσετε αυτά τα email θα πρέπει να δηλώσετε συμμετοχή (πάντα δωρεάν) στην ομάδα των εκπαιδευτικών του schoolfilms.

Απλά συμπληρώστε το email σας κάνοντας κλικ εδώ http://eepurl.com/dIW-_X

Αυτόματα θα λάβετε ένα email καλοσωρίσματος καθώς και μία σειρά από emails (8), με γενικό περιεχόμενο για τη δημιουργία ταινιών σε σχολεία.

Τα παραπάνω ΔΕΝ ανήκουν στη νέα σειρά άρθρων και μηνυμάτων που θα ξεκινήσουν σε 2 εβδομάδες. Είναι καλό όμως να τα διαβάσετε για να έχετε μία εικόνα.

]]>
Το κοντινό πλάνο https://schoolfilms.gr/2019/04/15/kontino-plano/ Mon, 15 Apr 2019 16:00:51 +0000 https://schoolfilms.gr/?p=1507 Το κοντινό πλάνο στην τηλεόραση και τον κινηματογράφο είναι ένα επαναστατικό εργαλείο καθώς η παραμικρή κίνηση του προσώπου, ή των μυών του προσώπου μπορούν να δώσουν κάποιο νόημα.
Μέχρι τότε, οι ηθοποιοί έπρεπε να κάνουμε πιο μεγάλες και έντονες κινήσεις για να περάσουν το μήνυμα που ήθελαν.

Τι είναι το κοντινό πλάνο;
Κοντινό είναι το πλάνο που δείχνει από κοντά ένα αντικείμενο ή έναν χαρακτήρα. Μπορείτε να το αναγνωρίσετε από τον τρόπο που είναι καδραρισμένο. Εάν πρόκειτε για κοντινό σε πρόσωπο θα υπάρχει και μεγαλύτερη συναισθηματική σύνδεση μεταξύ του θεατή και του ηθοποιού.Το κοντινό πλάνο επιτυγχάνεται με το να τραβάμε τον χαρακτήρα ή το αντικείμενο από μακρία, χρησιμοποιώντας έναν τηλεφακό (ή να ζουμάρουμε αρκετά). Χρησιμοποιείται για να δώσουμε έμφαση σε εκφράσεις προσώπων τις οποίες θα χάναμε με κάποιο άλλο πλάνο.

Πότε πρέπει να χρησιμοποιείσετε ένα κοντινό πλάνο;


Κοντινό πλάνο χρησιμοποιούμε για τις παρακάτω περιπτώσεις.

– Να δημιουργήσουμε συναίσθημα
– Να μεταδώσουμε ότι κάτι είναι σημαντικό για την ιστορία της ταινίας
– Να δείξουμε τις εκφράσεις του προσώπου ενός χαρακτήρα.

Παραδείγματα:

Στο παρακάτω παράδειγμα από το The shining (Η λάμψη) του Stanley Kubrick, βλέπουμε πώς το κοντινό πλάνο μας δείχνει την τρέλα και την παράνοια στο πρόσωπο του Jack Nicholson

Jack Nicholson. Εικόνα μέσα από την ταινία.

Παρακάτω από την ταινία Whiplash (που προτείνω να δείτε) χρησιμοποιούνται πολλά κοντινά πλάνα μεταξύ μαθητή (Miles Teller) και καθηγητή (JK Simmons) για να δείξουν τη σχέση μεταξύ τους που οδηγεί στην κορύφωση.

Miles Teller. Εικόνα μέσα από την ταινία.

JK Simmons. Εικόνα μέσα από την ταινία.

Τέλος, για περισσότερα κοντινά πλάνα και πώς χρησιμοποιούνται σε κάθε σκηνή μπορείτε να παρακολουθήσετε τις ταινίες του Steven Spielberg όπου θεωρείται ο μετρ των κοντινών πλάνων.

]]>
Το μεσαίο πλάνο https://schoolfilms.gr/2019/03/14/mesaio-plano/ Thu, 14 Mar 2019 11:35:49 +0000 https://schoolfilms.gr/?p=1428 Είναι σίγουρα το πλάνο που χρησιμοποιείται περισσότερο από κάθε άλλο. Σίγουρα όχι χωρίς λόγο. Το μεσαίο πλάνο έχει την ικανότητα να μας δείξει τον ήρωα μας, με περισσότερες λεπτομέρειες από ένα γενικό, ενώ παράλληλα βλέπουμε το περιβάλλον στο οποίο βρίσκεται.

Το μεσαίο πλάνο είναι ο σύνδεσμος όλων των άλλων για τη δημιουργία της σκηνής και αν χρησιμοποιηθεί σωστά μπορεί να αποκαλύψει έναν χαρακτήρα, να προκαλέσει το συναίσθημα (ανάλογα τι θέλουμε να πετύχουμε) ενώ βοηθάει τον ήρωα να αλληλεπιδράσει με το σκηνικό, χωρίς να μειώνει ο ένας το άλλο.

Τι είναι το μεσαίο πλάνο;

Το μεσαίο πλάνο είναι η λήψη του χαρακτήρα/αντικειμένου από μεσαία απόσταση. Χρησιμοποιείται κυρίως σε σκηνές που επικρατεί διάλογος, καθώς μας αφήνει να δούμε και τη γλώσσα του σώματος των χαρακτήρων.

Με έναν πιο απλουστευμένο τρόπο μπορούμε να πούμε ότι το μεσαίο πλάνο μας δείχνει περισσότερα από ένα γενικό πλάνο και λιγότερα από ένα κοντινό.

Πότε πρέπει να χρησιμοποιείσετε ένα μεσαίο πλάνο;

Η ομορφιά στον κινηματογράφο είναι ό,τι υπόκειται στην αντίληψη και αισθητική του κάθε σκηνοθέτη. Δεν υπάρχει κάποια συνταγή ή κανόνας που να λέει τι πλάνο να χρησιμοποιήσεις κάθε φορά.

Το μεσαίο πλάνο συχνά παραβλέπεται σε σχέση με το κοντινό το οποίο μας επιτρέπει να έχουμε πολύ λεπτομέρεια σε αυτό που δείχνουμε ή το μακρινό το οποίο περιλαμβάνει περισσότερο από το σκηνικό στο οποίο βρισκόμαστε.
Μπορούμε να πούμε ότι το μεσαίο πλάνο, αισθητικά, είναι το πάντρεμα των παραπάνω δύο.

Παραδείγματα:

Στο παρακάτω πλάνο, από την ταινία NorthbyNorthwest του Alfred Hitchcock μόνο το μεσαίο πλάνο θα μπορούσε να μας δώσει αυτή τη δυναμικότητα της σκηνής.

Ένα κοντινό πλάνο δεν θα μας μετέφερε τον κίνδυνο που διατρέχει ο ήρωας και ένα γενικό πλάνο δεν θα κατέγραφε την ένταση και την αγωνία στο πρόσωπο του.

Το μεσαίο πλάνο στην παρακάτω σκηνή από το American Psycho μας δίνει τον τόνο της ταινίας, μας αποκαλύπτει τον χαρακτήρα και μας λέει για το σκηνικό. Στην περίπτωση αυτή, το μεσαίο πλάνο, ενισχύει την ατμόσφαιρα της ταινίας.


Μεσαίο γενικό και μεσαίο κοντινό πλάνο

Δύο παρακλάδια του μεσαίου πλάνου που και αυτά έχουν τη χρησιμότητα και την ιδιαιτερότητα τους ανάλογα με το τι θέλουμε να περάσουμε στον θεατή. Το μεσαίο γενικό και το μεσαίο κοντινό πλάνο.

ΜΕΣΑΙΟ ΓΕΝΙΚΟ

Το πλάνο αυτό καδράρει τον χαρακτήρα από τα γόνατα και πάνω. Αυτό που πετυχαίνουμε είναι να δώσουμε λίγο περισσότερο έμφαση στο φόντο παρά στον χαρακτήρα ή το σκηνικό μπροστά μας.
Επειδή το πλάνο αυτό μας δείνει κενό χώρο, συχνά χρησιμοποιούμε πολλούς χαρακτήρες μαζί.

ΜΕΣΑΙΟ ΚΟΝΤΙΝΟ

Χρησιμοποιούμε το πλάνο αυτό όταν θέλουμε να εστιάσουμε στο πρόσωπο του χαρακτήρα ενώ συμπεριλαμβάνουμε αρκετό από τον περιβάλοντα χώρο, επιτρέποντας έτσι να υπάρχει μια αλληλεπίδραση.
Μοιάζει με το μεσαίο πλάνο, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση εστιάζουμε περισσότερο στον χαρακτήρα παρά στο φόντο.

Τέλος, εάν μπερδεύεστε για το πώς και πότε να χρησιμοποιείται το μεσαίο πλάνο να θυμάστε ότι όταν θέλετε να δείξετε συναίσθημα και χροιά σε έναν χαρακτήρα ενώ παράλληλα θέλετε να φανεί και η ατμόσφαιρα η οποία συντελεί στον δυναμισμό της σκηνής τότε το μεσαίο πλάνο είναι η καλύτερη σας επιλογή.

]]>
Το γενικό (ή μακρινό) πλάνο https://schoolfilms.gr/2019/02/20/geniko-plano/ Wed, 20 Feb 2019 15:26:19 +0000 https://schoolfilms.gr/?p=1318 Το γενικό, ή αλλιώς και «μακρινό» πλάνο. Είναι από τα τρία βασικά πλάνα που χρησιμοποιούνται στον κινηματογράφο. Τα άλλα δύο είναι το μεσαίο και το κοντινό.
Υπάρχουν επίσης παραλλαγές των πλάνων, όπως πολύ-γενικό, πολύ-κοντινό.
Μην μπερδεύεστε με τις γωνίες( πλάνο από ψηλά, πλάνο από χαμηλά ) που θα δούμε σε άλλα άρθρα.

Πού εξυπηρετεί το γενικό πλάνο;

Το γενικό πλάνο επιτρέπει, εύκολα, στον κινηματογραφιστή να δείξει που βρισκόμαστε και ποιος είναι εκεί. Δεν υπάρχει ανάγκη κίνησης της κάμερας. Μπορεί να γίνει με ένα στατικό πλάνο.

Χρήση του γενικού πλάνου.

Στην αρχή κάποιας σκηνής. Για να προσανατολίζουμε τον θεατή, σε ποιο μέρος βρισκόμαστε κάθε φορά. Θα δείτε, κυρίως στις σειρές, πριν ξεκινήσει η οποιαδήποτε δράση υπάρχει ένα πλάνο που μας δείχνει τον χώρο που βρισκόμαστε (πχ σπίτι, εταιρία, νοσοκομείο).

Ακολουθώντας κάποιον έχοντας ένα γενικό πλάνο, κινούμαστε μαζί του δηλαδή, δίνουμε ένταση στη σκηνή.

Εάν έχουμε πχ έναν χαρακτήρα στην έρημο, με τη χρήση του γενικού πλάνου δίνουμε στο θεατή να καταλάβει ότι δεν υπάρχει κανένας γύρω του να τον βοηθήσει εάν συμβεί κάτι.

Να σημειωθεί ότι παρ’όλο που το γενικό πλάνο μπορεί να «σταθεί» μόνο του, δίνοντας μας μια ωραία αισθητικά εικόνα, η χρήση του με τα μεσαία και κοντινά πλάνα μπορούν να εκτοξεύσουν τη σκηνή μας.
Κάτι τέτοιο κάνει υποδειγματικά ο Steven Spielberg στη Λίστα του Schindlerστην παρακάτω σκηνή*

*παρακολουθείστε μέχρι το 1.12

https://youtu.be/j1VL-y9JHuI

Βλέπουμε πώς ο συνδυασμός των γενικών πλάνων με τα κοντινά στο πρόσωπο του πρωταγωνιστή μεταφέρουν την απομάκρυνση, τη φόρτιση αλλά και τα γεγονότα που συμβαίνουν στο θεατή.

Είδατε ότι δεν χρειάζεται κάτι παραπάνω, από μία κάμερα, ένα τρίποδο και ένα συνδυασμό βασικών κινηματογραφικών πλάνων για να πετύχει το αποτέλεσμα που επιθυμεί ο σκηνοθέτης.

Να θυμάστε, ότι το γενικό πλάνο έχει πολύ «πληροφορία». Μπορεί δηλαδή να συμβαίνουν πολλά πράγματα, να υπάρχουν πολλά πρόσωπα, κτίρια κλπ. Αυτό σημαίνει ότι ο θεατής πρέπει να απορροφήσει όλη αυτή την πληροφορία. Γι’αυτό κρατάτε τα γενικά σας πλάνα λίγο παραπάνω χρονικά και μην επιτρέπεται να υπάρχει πολύ δράση,πολλά σκηνικά και πολλοί χαρακτήρες. (εκτός βέβαια και αν απαιτείται από το σενάριο σας)


]]>
Ο κανόνας των 180 μοιρών https://schoolfilms.gr/2019/02/06/kanonas-180/ Wed, 06 Feb 2019 11:46:41 +0000 https://schoolfilms.gr/?p=1296 Στον κινηματογράφο υπάρχουν αρκετοί κανόνες. Οι περισσότεροι είναι για να μας προστατεύουν, ώστε να έχουμε μια ομαλή ταινία, χωρίς άτσαλες και απότομες εναλλαγές. Σίγουρα, απαιτείται εμπειρία και πολλές φορές πρέπει να γίνονται λάθη για να μαθαίνουμε.
Ένας από τους βασικότερους και ίσως παλιότερους κανόνες στον κινηματογράφο, είναι αυτός των 180ο.

Τι είναι ο κανόνας των 180ο ;

Ο κανόνας των 180ο είναι μια κατευθυντήρια γραμμή για τις σχέσεις μεταξύ δύο χαρακτήρων στην οθόνη. Ο κανόνας αυτός, θέτει έναν φανταστικό άξονα μεταξύ δύο χαρακτήρων ή ενός χαρακτήρα και ενός αντικειμένου.
Διατηρώντας την κάμερα στη μία πλευρά αυτού του άξονα, οι χαρακτήρες παραμένουν με την ίδια σχέση (αριστερά/δεξιά) η μία με την άλλη. Αυτό μας οδηγεί στο να κρατήσουμε τον χώρο της σκηνής σε τάξη, ώστε να είναι εύκολο από τους θεατές να τον παρακολουθήσουν.

Όταν η κάμερα μεταπηδά αυτόν τον άξονα, τότε έχουμε «σπάσιμο της γραμμής» το οποίο μπορεί να προκαλέσει αποπροσανατολισμό στον θεατή.

Πώς ακολουθούμε τον κανόνα των 180ο ;

Ο κανόνας λέει, ότι μόλις καταλήξουμε στο ποια θα είναι η νοητή γραμμή, πρέπει και να αποφασίσουμε σε ποια πλευρά της γραμμής αυτής θα κινηθούμε.
Για κάθε πλάνο μας, λοιπόν, στη σκηνή αυτή θα πρέπει να κρατήσουμε την κάμερα στο ημικύκλιο αυτό. (εξού και το 180)
Εάν μεταφέρουμε την κάμερα στην άλλη πλευρά, τότε έχουμε «σπάσει την γραμμή» ή «πηδήξει τον άξονα» όπως λέμε στον κινηματογράφο.

Ορισμένοι σκηνοθέτες επιλέγουν να κρατούν τον κανόνα καθ’όλη τη διάρκεια της σκηνής.
Καταφέρνουν έτσι, να έχουν μία πολύ ομαλή σκηνή χωρίς διασπάσεις από απότομες εναλλαγές.
Μια τέτοια προσοχή, όμως, δεν είναι απαραίτητη για κάθε ιστορία.

Υπάρχουν στιγμές που το «σπάσιμο της γραμμής» μπορεί να επωφελήσει και να δώσει κάτι διαφορετικό στην σκηνή μας. Πχ, ένας μπερδεμένος ήρωας, ένας σχιζοφρενής χαρακτήρας κλπ.

Οχήματα και κινούμενοι χαρακτήρες

Εκτός από τις σκηνές διαλόγων, ο κανόνας των 180ο είναι πολύ σημαντικός και για σκηνές με κάποιον χαρακτήρα ή κάποιο όχημα που κινείται εντός του κάδρου μας.

Ας υποθέσουμε ότι βλέπουμε ένα όχημα να κινείται από αριστερά προς δεξιά. Όταν πάμε στο πλάνο με τους χαρακτήρες στο όχημα, πρέπει και αυτοί να κινούνται από αριστερά προς δεξιά. Το ανάποδο θα φαίνεται σαν να γυρνάνε πίσω.
Η τήρηση του κανόνα δίνει στον θεατή προσανατολισμό.

Σπάσιμο της γραμμής

Όπως συμβαίνει με όλους τους κανόνες, είναι εκεί για να τον «σπάμε». Για να το κάνουμε αυτό βέβαια πρέπει πρώτα να τον ξέρουμε καλά και να το κάνουμε σκόπιμα.

Η καμπή αυτού του κανόνα, είναι ήπια σε σχέση με άλλους αλλά ευπρόσδεκτη σε σκηνές όπου θέλουμε να δημιουργήσουμε κάποια ένταση ή μια ραγδαία στιγμή στα επόμενα λεπτά.

Αλλάζοντας επίσης το είδος του πλάνου, μεταξύ κοντινού, μακρινού και μεσαίου, αυξάνει περισσότερο τον επιθυμητό αποπροσανατολισμό που θέλουμε να δημιουργήσουμε.

Ταινίες που σκοπίμως σπάνε τον κανόνα των 180ο

Μερικές δημοφιλής ταινίες που σπάνε τον κανόνα είναι:

The Shining (Stanley Kubrick)
Requiem for a dream (Darren Aronofsky)

Do the right thing (Spike Lee)

American Beauty (Sam Mendes)

25th Hour (Spike Lee)

Σαν άσκηση μπορείτε να δείτε (ή ξαναδείτε) τις ταινίες αυτές και να παρατηρήσετε σε ποιο σημείο και για ποιον λόγο ο σκηνοθέτης αποφασίζει να υπερπηδήσει τον άξονα.

]]>
Storyboarder-Ένα δωρεάν εργαλείο για να φτιάξετε τα δικά σας storyboards https://schoolfilms.gr/2018/09/22/storyboarder/ Sat, 22 Sep 2018 12:40:05 +0000 https://schoolfilms.gr/storyboarder-%ce%ad%ce%bd%ce%b1-%ce%b4%cf%89%cf%81%ce%b5%ce%ac%ce%bd-%ce%b5%cf%81%ce%b3%ce%b1%ce%bb%ce%b5%ce%af%ce%bf-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%ce%bd%ce%b1-%cf%86%cf%84%ce%b9%ce%ac%ce%be%ce%b5%cf%84%ce%b5/

Αρχικά, να εξηγήσουμε ότι storyboard-ing είναι η γραφιστική απεικόνιση της ταινίας μας. Δηλαδή όλα τα πλάνα και κατ’επέκταση οι σκηνές μας σχεδιασμένες σε ένα χαρτί. Το να φτιάχνουμε storyboards μας βοηθάει στην προοπτικοποίηση της ταινίας μας.

Με αυτό τον τρόπο μπορούμε να σκεφτούμε και να σχεδιάσουμε τα πλάνα μας πριν πάμε για γύρισμα. Συνεπώς να γλυτώσουμε χρόνο και ενέργεια κατά τη διάρκεια του γυρίσματος.

Κατά τη σχεδίαση των storyboards θα γράψουμε επίσης και για την κίνηση της κάμερας στο κάθε πλάνο, αλλά και για ήχους που μπορεί να έχουμε στο background.

Μία σελίδα storyboard φαίνεται παρακάτω. Σε κάθε κουτάκι σχεδιάζω το πλάνο μου. Αλλάζω κουτάκι όταν έχω αλλαγή πλάνου, δηλαδή αλλαγή οπτικής γωνίας.

 

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f5/Storyboard_Template.jpg

Μπορεί να φαίνεται χρονοβόρο και ο ενθουσιασμός του να γυρίσουμε την ταινία να μην μας αφήνει να ασχοληθούμε με το κομμάτι αυτό. Σας εφιστώ όμως, ότι εάν το στάδιο των storyboards γίνει σωστά και μεθοδικά το αποτέλεσμα θα είναι σαφώς ανώτερο.

 

Οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας μπορούν να το χρησιμοποιήσουν και σε ταινίες animation, καθώς το να σχεδιάσουν αλλά και να καταλάβουν τι είναι αυτό που σχεδιάζουν αποτελεί μία ωραία δημιουργική ενασχόληση και παράλληλα εκμάθηση για τα παιδιά.

 

Για όλους εμάς όμως που δεν μπορούμε να σχεδιάσουμε κάτι πέρα από stick figures, υπάρχει ένα εντελώς δωρεάν πρόγραμμα, το Storyboarder, που κάνει ακριβώς αυτό που λέει το όνομα του.

Μας δίνει τη δυνατότητα με έτοιμες φιγούρες να οπτικοποιήσουμε τα πλάνα μας. Μπορούμε βέβαια να τα σχεδιάσουμε και εμείς ψηφιακά. Συνεργάζεται με το photoshop ώστε να έχουμε περισσότερο έλεγχο στην εικόνα μας.

 

Μπορείτε να το κατεβάσετε από εδώ: https://wonderunit.com/storyboarder/

Ρίξτε μια ματιά στη σελίδα για το τι μπορείτε να κάνετε αλλά και ψάξτε το πρόγραμμα για να δείτε τις δυνατότητες του στην πράξη.

]]>
10 Ιστοσελίδες με δωρεάν μουσική για τις ταινίες σας https://schoolfilms.gr/2018/09/22/10_istoselides_me_dwrean_mousiki/ Sat, 22 Sep 2018 12:40:05 +0000 https://schoolfilms.gr/10-%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%bf%cf%83%ce%b5%ce%bb%ce%af%ce%b4%ce%b5%cf%82-%ce%bc%ce%b5-%ce%b4%cf%89%cf%81%ce%b5%ce%ac%ce%bd-%ce%bc%ce%bf%cf%85%cf%83%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%b9%cf%82/

Όπως έχουμε πει, κάθε μουσική ή ήχος που κατεβάζουμε από το διαδίκτυο έχει πνευματικά δικαιώματα. Στην ανάρτηση που θα βρείτε πατώντας εδώ, είχα αναφέρει κάποιες ιστοσελίδες, μερικές απ’τις οποίες βρίσκονται και σε αυτή τη λίστα. Επίσης θα βρείτε έναν σύνδεσμο για τα δικαιώματα χρήσης καθώς και τις άδεις Creative Commons, που συνιστώ να τον διαβάσετε.

Η λίστα με τις ιστοσελίδες:

1. www.soundcloud.com

Εγγραφείτε δωρεάν μέσω του google στο soundcloud. Έπειτα μπορείτε να ψάξετε για μουσικές οι οποίες πληρούν τις προϋποθέσεις που χρειαζόμαστε. Εάν ο δημιουργός θέλει να μοιραστεί την μουσική του, θα βρείτε ένα κουμπί “download” κάτω από την κυμματομορφή που εμφανίζεται για το κάθε μουσικό κομμάτι.

2. www.jewelbeat.com

Έχει λιγότερες επιλογές από άλλες ιστοσελίδες, παρ΄όλα αυτά οι μουσικές του είναι εντελώς δωρεάν. Το μόνο που χρειάζεται να γράψετε στους τίτλους της ταινίας σας είναι ο τίτλος του κομματιού και η παρακάτω πρόταση “Music by JewelBeat. Download your free music and free sound effects at www.jewelbeat.com.”

Εάν ανεβάσετε την ταινία σας στο διαδίκτυο πρέπει να ξαναγράψετε το παραπάνω, με τη μορφή συνδέσμου αυτή τη φορά.

3. www.jamendo.com

Από τις καλύτερες ιστοσελίδες με χιλιάδες μουσικά κομμάτια. Προσοχή όμως! Δεν μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε όλα. Δείτε πρώτα τις άδειες creative commons που έχει το κάθε κομμάτι. Οι άδειες αυτές φαίνονται με σύμβδολα και βρίσκονται κάτω δεξία του κάθε κομματιού.

Στην ενότητα με τις άδειες σε αυτή τη σελίδα https://creativecommons.org/licenses/ θα βρείτε τις επεξηγήσεις των συμβόλων αναλυτικά.

4. www.audionautix.com

Η Audionautix διαθέτει μόνο μουσική με άδεια χρήσης υπό την άδεια Creative Commons 3.0. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να μιξάρετε τον ήχο και να τον χρησιμοποιείτε όπως θέλετε. Ένα ωραίο στοιχείο που παρέχει η Audionautix είναι ότι επιτρέπει να ψάχνετε κομμάτια όχι μόνο από το είδος, αλλά από τη διάθεση και το ρυθμό που επιθυμείτε. Δοκιμάστε το!

5. www.freemusicarchive.org

Άλλη μια ιστοσελίδα με τραγούδια που μπορείτε να κατεβάσετε. Πάντα προσοχή στις άδειες.

6. www.freesound.org

Μία ιστοσελίδα που περιέχει ήχους για το sound design της ταινίας μας. Έχει πάρα πολύ υλικό να ψάξετε. Κάντε έναν δωρεάν λογαριασμό για να μπορείτε να κατεβάσετε ότι θέλετε.

7. www.incompetech.com

Παρόμοιο με την audionautix που είδαμε προηγουμένως

8. www.ccmixter.org

Λίγο πιο πολύπλοκο στη χρήση του αλλά κατέχει χώρο στη λίστα με τις δωρεάν μουσικές.

9. www.audiofarm.org

Μερικές ακόμα μουσικές να επιλέξετε. Δεν είναι όλα τα κομμάτια creative commons, οπότε κατεβάστε με προσοχή.

10. www.musopen.org/music

Μία μη κερδοσκοπική σελίδα με αντικείμενο την μουσική και την εκπαίδευση. Μπορείτε και εδώ να βρείτε αρκετά μουσικά κομμάτια.

Οι παραπάνω ιστοσελίδες περιέχουν πολλά περισσότερα κομμάτια από αυτά που θα χρειαστείτε.

Όπως λέω και στα μαθήματα όμως, αν μπορείτε να γράψετε δικό σας soundtrack, με τη βοήθεια του καθηγητή της μουσικής θα ήταν προτιμότερο, κυρίως από άποψη συνεργασίας εντός του σχολείου και των εκπαιδευτικών ομάδων.

]]>
Χρήσιμα βιβλία για την ταινία σας https://schoolfilms.gr/2018/09/22/xrisima_vivlia/ Sat, 22 Sep 2018 12:40:05 +0000 https://schoolfilms.gr/%cf%87%cf%81%ce%ae%cf%83%ce%b9%ce%bc%ce%b1-%ce%b2%ce%b9%ce%b2%ce%bb%ce%af%ce%b1-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%b7%ce%bd-%cf%84%ce%b1%ce%b9%ce%bd%ce%af%ce%b1-%cf%83%ce%b1%cf%82/

Μερικά από τα βιβλία που μπορώ να προτείνω:

http://amzn.to/2g7EFCk Story RoberMckee

http://amzn.to/2gqcZvE Save the cat

http://amzn.to/2faFDMe Writer’s journey: Mythic Structure for Writers

http://amzn.to/2frAMqN The DSLR Filmmaker’s Handbook

http://amzn.to/2g8ek7U How to Shoot Video That Doesn’t Suck

Όπως βλέπετε τα τρία από αυτά έχουν να κάνουν με το σενάριο, το οποίο το θεωρώ το πιο σημαντικό σε μία ταινία. Τα δύο τελευταία είναι για την τεχνική χρήση του εξοπλισμού μας.

Προσοχή! Στην παραγγελία να επιλέξετε το Hardcover που είναι το κανονικό βιβλίο αντί για το kindle που είναι η ηλεκτρονική έκδοση.

Όταν τα διαβάσετε μπορείτε να τα αφήσετε στη βιβλιοθήκη του σχολείου.

]]>